sobota, 11 lipca 2015

KSIĄŻKOWO: Tajemnica Diabelskiego Kręgu

Dziś przychodzę do was z recenzją książki, którą sobie wypatrzyłam gdy byłam na wakacjach ;)

"Świat się zmienia (...)."

Okładka książki Tajemnica Diabelskiego Kręgu
Tytuł: Tajemnica Diabelskiego Kręgu
Autor: Anna Kańtoch  

Opis: Nie każdy zostaje wybrany przez anioły 
i zaproszony przez nie na tajemnicze wakacje 
w klasztorze znajdującym się w niewielkiej 
miejscowości Markoty. Tak się składa, 
że przydarzyło się to trzynastoletniej Ninie. 
Nie bardzo wie jednak, dlaczego – 
jest przecież bardzo zwyczajną dziewczyną. 
Czy aby na pewno?

Ocena książki: 8/10


"Bać się to umierać każdego dnia po trochu."

Książka przenosi nas do świata, w którym oprócz ludzi żyją jeszcze anioły, muszą się one jednak ukrywać.
Nina, trzynastoletnia bohaterka dostała propozycję wyjazdu do wsi Markotów, gdzie ma pomóc pewnemu aniołowi. Oprócz niej na takie "wakacje" zostały zaproszone jeszcze inne osoby w podobnym wieku. Jak się potem dowiadujemy nie spędzą tam czasu na leniuchowaniu. Odkryją natomiast pewne zadziwiające fakty i przyjdzie im się zmierzyć z ogromem tajemnic, sekretów ale też i przygód.

"Chce wierzyć", powiedział kiedyś jej tato, "ale co ja poradzę, że wciąż mam wątpliwości?". 

Zazwyczaj nie ufam polskim autorom,  a już tym bardziej takim, którzy akcję swej książki umieszczają w okresie powojennej Polski. Przyznam jednak, że ta książka miło mnie zaskoczyła. Ale zacznijmy od początku - mianowicie okładka. Choć nie szata zdobi człowieka i z książkami jest identycznie to przyznać trzeba, że okładka naprawdę przyciąga do siebie wzrok.
Jeśli chodzi o fabułę, ona też przedstawia się interesująco. Anioły, przygody, odkrywanie straszliwych tajemnic - wszystko to wydaje się standardowym schematem powieści. Czytając jednak tę książkę nie miałam wrażenia jakbym gdzieś już tę historię słyszała. 
W każdym razie; emocjonująca historia z drobnym dreszczykiem ciekawie opisana, a przede wszystkim naprawdę wciągająca, to jest to co chcę wam dziś polecić do przeczytania.

 

11 komentarzy

  1. Z Twojego opisu wychodzi na to, że ta książka jest bardzo fajna :p
    Postaram się przeczytać :)

    By-Aleksandraa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie bardzo lubię książki o takiej tematyce, ale tą przeczytałabym z przyjemnością! Po samym opisie bardzo mi się podoba. :) Dodaję do książek które muszę przeczytać. :D
    http://malinkamojabajka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przeczytać tą książkę :)
    Zapraszam do mnie http://33happy33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Może uda mi się przeczytać tą książkę.
    Zapraszam do mnie; http://countrywithbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie 'klimaty' w książkach. Piszesz na prawdę ciekawe recenzje, które zachęcają czytelnika! Pozostaje mi tylko dopisać ten tytuł do listy książek, które muszę przeczytać :)

    natasiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta książka to chyba nie mój klimat :/ Obecnie czytam serie "Zbuntowana", którą serdecznie polecam :)

    Będzie mi miło, jeśli wpadniesz do mnie, pozdrawiam :) http://marysiaofficialblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zostałaś nominowana do LBA na moim blogu :)
    Mam nadzieję, że weźmiesz udział w zabawie :)
    memoraably.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Może się skuszę!;)

    Zapraszam;) ---> klik, klik

    OdpowiedzUsuń
  9. Oho, widzę książka warta uwagi :) Kiedyś po nią sięgnę ;)
    aanissaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka może być bardzo ciekawa :) koniecznie muszę ją przeczytać! :)
    w wolnej chwili zapraszam na najnowszą część: http://maarcixx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka czeka na mojej półce na lepsze czasy. Muszę więc koniecznie ją przeczytasz, skoro masz o niej tak dobrą opinię.
    I oh, wreszcie jakaś króciótka, lekka recenzja bez kilometrowych wywodów do przemęczenia w ten upał! Zmykam przebrać się w strój i wskakuję do basenu. Z książką, oczywiście! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde komentarze. To one mobilizują mnie do coraz większych starań na blogu.
Zostaw link do siebie, z pewnością zajrzę.

© ZaliaMoon
Maira Gall